Flask-Migrate ile Database Migrationlarını Gerçekleştirmek

Herkese selamlaar 🙂 Laravel olsun, express olsun, adonis olsun birçok frameworkte bu migration işlemleri zaten var. Hatta .NET MVC ile entity framework kullananlar da migration işlemlerini biliyorlar. Üst Bölüm Düzenlemesi: Sevgili Bahadır Yardım bir konuda düzeltme yaptı. Kendisine çok teşekkür ederim. İlgili Düzenleme nedeniyle hatalı yazdığım bölümün üstünü çizdim. Bu bence yanlış olmuş .NET Framework […]

Flask ve SQLAlchemy ile Raw Queryler Çalıştırmak

Selamlar. Flask ile proje çalışmalarım devam ediyor. Bu yazıda da raw queryler hakkında bilgi vermeye çalışacağım. Tabii bu yazıdaki queryler INSERT, UPDATE ve SELECT şeklinde olacak. Öncelikle ORM kullanıyorsanız böyle queryleri manuel yazmanıza gerek yoktur. Sonuçta bu ORM’ler o tarz queryler de düşünülerek ortaya çıkan kütüphaneler oluyor. Fakat ben querylerimi kendim yazarım, ORM bana karışamaz, […]

Flask Uygulamalarında Formlara CSRF Protection Eklemek

Selamlar. Side project olarak bir Flask uygulaması geliştiriyorum Blueprintler, factory methodlar falan havada uçuşuyor sistemde. Açıkcası bu denli bir projeyi tek başına Flask ile yönetmek benim için farklı bir deneyim oluyor. Bu sayede Flask temellerini iyice tekrarlamış oluyorum. Neyse bir şey fark ettim. Kullanıcılar isterse uzaktan başka bir kullanıcıya POST etme işlemi yaptırabiliyor. Bu benim […]

Application Factory Kullanılan Flask Uygulamalarının Test Edilmesi

Selamlar. Flask uygulamalarında illa ki application factory kullanmışsınızdır. Kullanmadıysanız işleriniz bir parça daha sıkıntılı. Factory pattern kullanmanın birçok avantajı bulunuyor. Bunlardan ilki yazı başlığında da belirtildiği gibi test işlemleri. Factory pattern kullanırken aslında environment set etmeniz mümkün oluyor. Bir diğer avantajı ise tek bir uygulama için birden fazla ayara bağlı ayağa kaldırma set edebilirsiniz. Örnek […]

Flask Blueprintlerinde Logger Kullanımı

Selamlar. Basit bir şey ama yine de yazayım. Diyelim ki flask projesinde projenizi blueprint kullanarak geliştiriyorsunuz. Tek dosya uygulaması gibi değil yani. Bu durumda app instance üzerinden direkt olarak Blueprint’e erişim şansınız bulunmuyor. İlk aklınıza gelen blueprint instance üzerinden erişim olabilir ben de o yanılgıya düşmüştüm. Ancak Flask ile uygulama geliştiriyorsanız bilmeniz gereken bir önemli […]

Bir Flask Uygulamasını ve Nginx Sunucusunu Docker ile Ayağa Kaldırma

Herkese selamlar. Yazı yazmayalı 1 aydan fazla bir zaman oldu. Bu yazıda Flask uygulamasını ve Nginx sunucusu Docker ile ayağa kaldırmayı anlatacağım. Sunucu Tarafında Bilinmesi Gerekenler Ben Manjaro Linux altında virt-manager kullanarak Ubuntu Server 18.04 kullandım. RAM değerim 2 gb ve boş alan ise 15 GB. Hepsi bu, default kurulum gerçekleştirdim yani. Proje Dizini Evet […]

Django Geliştirme Ortamında Statik Dosyaların 404 Vermesi

Selamlar. Bu basit konu belki Django’ya giriş yapanlar için yardımcı olabilir. Django Geliştirme Ortamında Statik Dosyaların 404 Vermesi konusunda ben bir hayli sıkıntı yaşadım.   Django Geliştirme Ortamında Statik Dosyaların 404 Vermesi Neden olduğuna gelecek olursak, projenin settings.py dosyasında yer alan DEBUG değerinin False olarak set edilmesi. Benim kullanma nedenim aşırı basit bir şeydi. Yani […]

Python dict() fonksiyonu nedir?

Python

Selamlar. Bu yazının konusu Python dict fonksiyonu nedir olacak. Bir önceki yazıda delattr fonksiyonu ile birlikte nesnelerden attribute silmeyi görmüştük. Bu yazıda ise farklı veri türlerini kullanarak dictionary ya da diğer yaygın bilinen adıyla sözlükler oluşturmayı göreceğiz. Python dict fonksiyonu nedir Arkadaşlar dict fonksiyonu Python’da sözlükler oluşturmaya yarayan bir fonksiyondur. Üç farklı formda bulunur. Bu […]